2018-12-03

Idag lanserar vi vårt nya varumärke!

Nu i dagarna kan vi och alla våra Baker Tilly-kollegor världen över stolt visa upp vår nya logotyp, tagline och visuella profil. Vi förnyar oss med nya symboler och färger, som i våra ögon bättre kommunicerar och definierar vad vi tillsammans står för!

Inspirationen kommer från naturen. Själva symbolen liknar årsringarna i ett träd och ska symbolisera tillväxt i kombination med stabilitet och långsiktighet. Den gröna färgen står för vårens grönska, då när allt tar fart och börjar växa. Färgen andas optimism och tillförsikt om framtiden, precis som vi.

Att de två orden Baker Tilly binds tätare samman i den nya loggan är förstås ingen slump. Med det vill vi visa att vi värdesätter ett nära samarbete, både med våra kunder och med övriga byråer inom Baker Tilly-nätverket.

Now for tomorrow – så lyder vår nya tagline. Smaka på den, det går att läsa in mycket av det vi gör i de orden. Vi ser till att hålla koll på lagar och regler i en ständigt föränderlig värld. Vi skapar förståelse för nuläget och kan därigenom även analysera morgondagens möjligheter. Vi finns här för dig idag, och är redo att ta oss an framtiden tillsammans med dig!

Det är inte bara i Malmö, Lund och Trelleborg det händer. Det är World Wide! Vi är medlemmar i ett av världens topp 10 nätverk för revisionsbyråer, Baker Tilly International. Från den 3 december, kommer revisionsbyråer i 118 länder världen över att arbeta under samma gemensamma varumärke, Baker Tilly. Ett namn, en grafisk profil symboliserande vår förmåga att hjälpa dig över hela världen genom vårt världsomspännande nätverk.

Tillsammans med er….

                                            … now, for tomorrow!

Press release – 3 Dec

Dela